Co prawda pisa³em ju¿ o Irdach, jednak tamten temat mia³ na celu recenzje ksi±¿ki Irdowie.
Irdowie rasa zamieszkuj±ca wyspê Selesia inaczej zwan± "Krain± Ogrów D¿ungli". Jest to g³ówna wyspa archipelagu znanego jako Iglica Taladas. Jest to dom Irdów, gdzie indziej znanych jako "Mischta" i "Bolandi", potomków prawdziwych Irdów.
Pradawni Irdowie a w³a¶ciwie ogry, by³a to piêkna ulubiona przez bogów rasa. Za swe czyny zosta³a ukarana pozbawieniem mocy i brzydot± (obecne ogry).
Obecni Irdowie wyrzekli siê z³a i postanowili ¿yæ z dala od problemów ¶wiata na swojej wyspie.
Archipelag
Gar¶æ informacji:
¯yj± ok. 500 lat, podczas których czêsto zmieniaj± swój wygl±d i formê.
Je¶li chodzi o ich naturê, to Irdowie nie s± ani chaotyczni, ani nie k³ad± zbytniego nacisku na prawo¶æ, nawet nie s± w pe³ni neutralni. Jednak ka¿dy Ird, który wybierze ¶cie¿kê z³a, podejmuje ryzyko przemienienia siê w to czym s± jego krewni, ogra.
Rodowód w³adców Irdów siêga a z po Wiek Snów i Igraine – pierwszego ogra, który odwróci³ siê od swych z³ych braci. Irdowie s± dumni ze swego dziedzictwa i traktuj± siê wzajemnie z szacunkiem i honorowo. Król lub królowa w³adaj± wysp±, a rodowód szlachecki maj± nawet przeciêtni mieszkañcy. Taka struktura sprawa, ¿e obywatele s± szczê¶liwi a monarchia stabilna.
Siedziby Irdów s± tak proste jak ich stroje. Nie buduj± domów, lecz ¿yj± w g³adkich, suchych jaskiniach podczas zimnych i deszczowych sezonów, a ciep³e doliny w lecie. Siedziby dekoruj± ususzonymi kwiatami i ga³±zkami, uwa¿aj±c by nie naruszyæ i nie zniszczyæ otoczenia. Staraj± siê ¿yæ w harmonii z natur±.
Wyspa, na której ¿yj±, jedna z archipelagu Smoczych Wysp, jest chroniona ró¿norak± magi±. Jedno z zaklêæ sprawia, ¿e wygl±da ona niczym p³aska p³aszczyzna morza. Nawet sami Irdowie nie potrafi± odnale¼æ wyspy je¶li Solinari nie jest w pe³ni. Wtedy w³a¶nie ich ojczyzna wzywa ich, kieruj±c statek wprost do rodzimego portu. Je¶li statek nie dotrze do portu zanim Solinari zakoñczy swe panowanie na niebie, najprawdopodobniej zaginie bez wie¶ci na morzu.
Religia:
Irdowie uznaj± wszystkich bogów Krynnu, ale naturalnie czcz± bóstwa dobra (chocia¿ niektórzy oddaj± tak¿e cze¶æ bogom neutralno¶ci). Jednak¿e szczególnym uznaniem obdarzaj± Mishakal, gdy¿ to w³a¶nie ona pob³ogos³awi³a ich zdolno¶ci± zmiany formy, co umo¿liwi³o im ucieczkê od swych wrogów. Bogini±, której szczególnie siê obawiaj± jest Takhisis, poniewa¿ to w³a¶nie od niej Irdowie siê odwrócili.
Jêzyk:
Irdowie posiadaj± swój w³asny, bardzo antyczny jêzyk, zwany po prostu Irda. Wielu pos³uguje siê równie¿ innymi jêzykami – w szczególno¶ci smoczym i jêzykiem magii.
Wygl±d:
Offline
The Knight of Solamnia
http://niewiarygodne.pl/kat,1017181,tit … caid=6df91 irdowie z naszego ¶wiata;)
Offline