Ojcem wszystkich bogów jest Chaos
Bogowie ¶wiat³a
Paladine -Smoczy w³adca; g³ówny bóg dobra. Bóg walki o dobro , patron wojowników i Rycerzy Ró¿y. Po Ansalonie podró¿uje pod postaci± roztargnionego maga bia³ych szat o imieniu Fizban. Paladine obdarzy³ szczególn± sympati± elfy oraz metaliczne smoki. Wraz z Kiri-Jolithem oraz Habakukiem pomóg³ Vinasowi Solamnusowi stworzyæ Zakon Rycerzy Solamnijskich. Znany jest równie¿ jako: Platynowy Smok, Bah’Mut, Pan Smoków, E’li, Smok Paladin, Thak the Hammer.
Mishakal - Lecz±ca D³oñ, Mesalax, Quen Illumini, Mishas, Imperatorka, Ka-Mel-Sha, Elir-Sana. Bogini uzdrawiania, patronka wszystkich uzdrowicieli. Po kataklizmie, to w³a¶nie ona by³a odpowiedzialna za przywrócenie wiary w Prawdziwych Bogów. Na Krynnie pojawia siê jako m³oda kobieta w d³ugich szatach, a w rêku trzyma laskê z niebieskiego kryszta³u.
Majere -Mistrz umys³u i medytacji. Bóg wynalazków, patron wynalazców. W przesz³o¶ci uwa¿any by³ za doradcê Paladina, jednak teraz wspó³pracuje bli¿ej z Mishakal przy przywracaniu i umacnianiu dobra na ¶wiecie. Majere nie ma jednak licznych wyznawców. Jego symbol to ³ysy, ¶lepy mê¿czyzna lub kobieta. Znany jest tak¿e pod imionami: Pan Umys³u, Modliszka Ró¿y, Matheri, oraz Nadir Dreamsender (przywo³uj±cy sen).
Kiri-Jolith - Miecz Sprawiedliwo¶ci. Bóg bitew, heroizmu i walki w imiê dobra. Patron Rycerzy Miecza. Najstarszy syn Paladina i najbardziej agresywny z bogów dobra. Ka¿e tych, którzy wyrz±dzaj± innym krzywdê i chroni niewinnych. Jego symbol to potê¿ny wojownik, minotaur lub cz³owiek. Znany jest tak¿e pod imionami: Miecz Sprawiedliwo¶ci, Imperator, Kargath, Corij, Kijo the Blade (Kijo Ostrze).
Habakuk – Bli¼niaczy brat Kiri-Jolitha, syn Paladine'a i Mishakal. Stwórca wszystkich naturalnych zwierz±t l±dowych i morskich. Jego najgorêtsi wyznawcy to tropiciele, marynarze i Rycerze Korony. Habbakuk (Rybny Król) czêsto wstêpuje miêdzy ludzi, ofiarowuj±c im narzêdzia nawigacyjne i przedmioty dziêki którym mo¿na przetrwaæ w g³uszy. Jest czêsto nieobliczalny. Jego najwiêkszym wrogiem jest Zeboim. Najpopularniejszym symbolem Habbakuka jest niebieski ptak, delfin lub feniks, a do jego kolorów nale¿± morska zieleñ i biel. Patron Rycerzy Korony. Kap³ani Habakuka, druidzi ¿yj± w zgodzie z natur± i chroni± j± przed tymi, którzy chc± j± zniszczyæ. Król Rybaków, Niebieski Feniks, Pan Mórz, Rakiris, W³adca Niebios.
Branchala - Pie¶ñ ¯ycia, Ogrodnik, Pan Pie¶ni, Astra, Bran, Bardilun. Bóg pie¶ni i tañca. Patron bardów. Woli przebywaæ w¶ród ludzi ni¿ byæ tylko czczony. Jego g³ówni czciciele to kenderzy i elfy. Po Krynnie st±pa jako wêdrowiec ró¿nych ras.
Solinari - Bóg dobrej magii, syn Paladinea jak równie¿ za³o¿yciel i patron Bractwa magów bia³ych szat. Solinari u¿ywa swej magii wy³±cznie do dobrych celów .Na niebie pojawia siê jako srebrny ksiê¿yc. Na ziemie schodzi jako mag, m³odzieniec w bia³ych szatach, z których bi³o srebrne ¶wiat³o. Silny i muskularny mê¿czyzna o powierzchowno¶ci wojownika. Zdarza siê, i¿ w rêku trzyma drewnian± laskê zakoñczon± g³owic± w kszta³cie smoczej ³apy ¶ciskaj±cej diament. Przyja¼ni siê z Lunitari, ale równie¿ darzy sympati± boga z³ej magii. Nazywany jest: Potê¿na D³oñ, Beacon (P³omieñ nadziei), Bia³e Oko, Ivory Disk (Dysk Bluszczu), Solin.
Bogowie ¶witu (neutralni)
Lunitari - Bogini neutralnej magii, patronka i za³o¿ycielka magów bractwa czerwonych szat. Lunitari nie mia³a ponoæ matki, a zrodzi³a siê z my¶li swego ojca Gileana. Reprezentuje równie¿ szale pomiêdzy czarn± a bia³± magi±. Do jej bractwa czerwonych szat wstêpuje wiele magów, poniewa¿ mog± wtedy zg³êbiæ tajniki zarówno z³ej jak i dobrej magii. Lunitari wystêpuje na niebie jako czerwony ksiê¿yc. Na ziemie schodzi jako prze¶liczna m³oda kobieta. W jej czarnych w³osach ja¶niej± bia³e pasemka, a szaty s± czerwone jak krew. W objêciach trzyma wielk±, oprawion± w skórê ksiêgê. Zwana jest: Pani± Iluzji, Veiled Maiden, Night Candle (Nocny P³omieñ), Luin, Czerwone Oko.
Gilean- bóg m±dro¶ci i równowagi .G³ówny bóg neutralno¶ci. Patron wszystkich uczonych i mêdrców. Gdy zstêpuje na kontynent Ansalonu pojawia siê pod postaci± Astinusa, kronikarza spisuj±cego dzieje Krynnu. Mo¿na go spotkaæ w bibliotece w Palanthas. Stra¿nik ksiêgi Tobril, która zawiera wszelk± wiedzê. Podczas stworzenia ¶wiata, Gilean stworzy³ ludzi na swoje podobieñstwo, obdarzaj±c ich woln± wol±. Zwany jest: The Void, Szary Podró¿nik, The Gate of Souls (Brama Dusz), the Sage.
Sirrion- Czarodziej, Mistrz P³omieni, Alchemik. Bóg ognia, p³omieni i wszystkiego co z tym ¿ywio³em jest zwi±zane. Ma³¿onek Shinare. Na Krynnie ukazuje siê jako cz³owiek o p³on±cych w³osach dzier¿±cy potê¿ny p³on±cy miecz.
Reorx - symbol - ku¼nia, m³ot. Bóg rzemie¶lników. Patron wszystkich krasnoludów. Wyk³u³ ¶wiat i gwiazdy swym m³otem. Stworzy³ tak¿e Szary Klejnot i odegra³ wa¿n± role w uwiêzieniu Chaosu wewn±trz tego klejnotu. Na ¶wiecie pojawia siê czêsto jako Dougan Redhammer, przyjazny krasnolud, szukaj±cy zawsze sposobno¶ci aby siê zabawiæ. Jego wyznawcy to g³ównie krasnoludy, w¶ród których uwa¿any jest za najwy¿szego boga. Jego imiona to: The Weaponmaster (Zbrojmistrz), Anvil, Reorx Rzemie¶lnik.
Chislev - symbol - jednoro¿ec, piêkna elficko-ludzka kobieta o z³otych w³osach trzymaj±ca w rêku drewnian± laskê. Neutralna bogini natury. Patronka ³owców i kap³anów natury. Ma³¿onka Zivilina. Jej wyznawcy to centaury, satyrowie i wszystkie zwierzêta i stworzenia zamieszkuj±ce lasy. Zwana jest: Bestia, Dzika.
Zivilin - Mêdrzec, Drzewo ¯ycia, Drzewo ¦wiata. Bóg wszelkiej m±dro¶ci. Patron kronikarzy i historyków. Ukazuje siê jako ³ysiej±cy, brodaty mê¿czyzna trzymaj±cy w rêce drewnian± laskê. Gdy kto¶ spojrzy w jego oczy mo¿e dostrzec sw± przysz³o¶æ i ¶mieræ.
Shinare- Bogini bogactwa i handlu. Patronka kupców i sklepikarzy.
Shinare jest bogini± dobrobytu, produkcji i gospodarki. Jest skoncentrowana na odbudowie Krynnu i jest przeciwna Hiddukelowi, poniewa¿ w jego interesach króluje korupcja. Jej symbolem jest handlarz lub handlarka ubrana/y w najwspanialsze szaty i obwieszony/a najprzedniejsz± bi¿uteri±. Jej wyznawcami s± czêsto kupcy i sprzedawcy. Jest jednym z wa¿niejszych bóstw krasnoludzkich.
Inaczej zwana: Srebrna Mistrzyni, Równowaga, Chodz±ca Wolno¶æ, Uskrzydlone Zwyciêstwo, Uskrzydlona.
Bogowie ciemno¶ci
Takhisis- Królowa ciemno¶ci. G³ówna bogini z³a. Przeciwniczka Paladine. Bogini walki z dobrem. Symbol - piêciog³owy smok. Ka¿da z g³ów reprezentowa³a jedn± grupê jej smoczych dzieci: sprytne i okrutne zielone, nieustêpliwe bia³e, straszliwie niszczycielskie czerwone, nieprzewidywalne czarne, dominuj±ce niebieskie. Ukazywa³a siê tak¿e pod postaci± piêknej kobiety, kusicielki. Podczas stworzenia ¶wiata stworzy³a ogry na swoje podobieñstwo. Byli potê¿ni, bliscy nie¶miertelno¶ci, piêkni i czcili bogów ciemno¶ci, podbijaj±c i zniewalaj±c s³abszych od siebie. Podczas Trzeciej Smoczej Wojny wkroczy³a na Krynn, jednak zosta³a pokonana przez Solamnijskiego rycerza Humê Dragonbanea i wygnana do otch³ani. Nazywana jest: Pani Chaosu, Pani o wielu obliczach, Erestem, Królowa Ciemno¶ci, Tamex the False Metal, Mwarg, Tii’Mhut, Nilat the Corruptor.
Sargonnas- bóg zniszczenia, zemsty, intrygi, wulkanów i kataklizmów. Jego symbol to czerwony kondor, potê¿ny wojownik (minotaur lub cz³owiek) lub ¿ywio³ak ognia. Jego wyznawcami s± g³ównie minotaury. Nosi tak¿e imiona: Sargas Niszczyciel, Misal-Lasim, Sargonax the Bender, Kinthalas.
Chemosh - Pan ¦mierci, Aeleth, Khemax, Lifebane, Dron of the Deep, Orkrust, Chemos Joton. W³adca królestwa zmar³ych. Wabi swych wyznawców fa³szywymi obietnicami nie¶miertelno¶ci. Ukazuje siê jako mê¿czyzna w czarnych szatach lub wytwornie odziany lich. Jego wyznawcami s± g³ównie nie umarli, oraz ¿ywi zafascynowani ¶mierci± i po¿±daj±cy nie¶miertelno¶ci.
Morgion - Czarny Wiatr, Morga the Rustlord, Pestilence, Anthrax Goatlord, H’rar. Bóg wszystkich zaraz i plag. Zawsze dzia³a potajemnie i nie wspó³pracuje z ¿adnym innym bogiem. Pojawia siê jako zakapturzony kat lub jako gêsta czarna chmura o czerwonych oczach. Jego czcicielami s± zabójcy, piraci i inne kreatury, które dzia³aj± zwykle pod os³on± nocy.
Zeboim- Ciemna g³êbia. Bogini mórz. Córka Takhisis i Sargonnasa. Jej symbolem jest olbrzymi ¿ó³w morski o kobiecej twarzy. Jej wyznawcami s± z³e morskie elfy, nie umarli zamieszkuj±cy morza oraz piraci. Jej imiona to: Maelstrom, Darkling Sea, Bhezomiax, Zebyr Jotun, Rann.
Hiddukel - Bóg k³amstw i korupcji. Patron z³odziei i zabójców. Czêsto anga¿uje siê handel duszami w zamian za bogactwa, którymi obdarza nieszczê¶nika. Ci którzy godz± siê na ten uk³ad, prawie zawsze trac± swe ¿ycie bardzo szybko. Ukazuje siê czêsto jako oty³y mê¿czyzna unikaj±cy wszelkiej walki. Jego imiona to: Hiltax the Flaw, Zdrajca, M’Fistos, Usk-Do, Ksi±¿e K³amstw
Nuitari - Bóg magii. Patron wszystkich magów bractwa czarnych szat jak i z³ej magii. Nuitari wykorzystuje sw± magiê do rzeczy z³ych np. takich jak zadawanie bólu, nekromancji itp.
Ma równie¿ nadzieje, ¿e magia zdominuje i zaw³adnie Krynnem. Podobnie jak bracia na niebie pojawia siê jako ksiê¿yc(czarny) z tym wyj±tkiem ¿e widz± go tylko cz³onkowie jego bractwa i równie¿ jak inni magowie magii na ziemi ukazuje siê jako mag czarnych szat. M³ody mê¿czyzna, chocia¿ wcale nie urodziwy. Wrêcz groteskowy. Twarz ma okr±g³± jak ksiê¿yc, a w miejscu oczu czarne, bezdenne studnie. Czêsto w rêku trzyma³ kryszta³ow± kulê, w której wirowa³o piêæ smoczych ³bów: czerwony, zielony, niebieski, bia³y i czarny. Jego imiona to: Ungod, Devouring Dark, Nighttreaver, Czarna D³oñ.
Offline