Giermek
U' napisał:
Tanthalas88 napisał:
Je¶li chodzi o ceny paliw. To ¶miesz± mnie komentarze ludzi, którzy mówi±, ¿e to wina PO. Co oni mog± z tym zrobiæ? NIC! To nie wina Polskiego Rz±du ani innego w Europie. To co siê dzieje na Bliskim Wschodzie nie podlega wp³ywowi takich pañstw jak Polska. Mo¿emy biernie siê przygl±daæ. Chyba nie powiecie mi, ¿eby obni¿yli akcyzê za paliwo..
Na temat kibiców siê nie wypowiadam, bo nie chodzê na mecze. A co do cen paliw... Cena bary³ki ropy 2 lata temu wynosi³a nawet 140 dolarów, a benzyna by³a za nieca³e 5 z³. Teraz kosztuje 90 dolarów, a cena paliwa dochodzi do 6. Cena paliwa bez podatków to oko³o 2 z³. 4 z³ to podatki, które Pañstwo ¶ci±ga z nas na pomoc Grecji;/ ceny paliw maj± wp³yw na wszystkie ceny. Wysokie ceny paliw s± TYLKO I WY£¡CZNIE win± nieudolno¶ci rz±du, który potrzebuje coraz wiêcej pieniêdzy (bo jest okradany przez wszystkich - mamy np najdro¿sze autostrady w Europie, przy najtañszej sile roboczej i materia³ach - co¶ chyba jest nie halo). Winê za wysok± cenê ON (wszystkie ciê¿arówki je¿dz± na tym - poci±gnie to za sob± wzrost cen) ponosi Unia, która uzna³a olej napêdowy za ma³o ekologiczny i podnios³a na niego akcyzê.
Skoro przytaczasz przyk³ad autostrad to w t± sam± stronê pójdê i zapewne sam wiesz, ¿e w UE mamy 1 z najtañszych cen za paliwo, je¶li nie najtañsz±...
Sama z siebie nie mo¿e za bardzo zmieniæ cen... to nie jest w mocy pojedynczego kraju jakim jest Polska
Ostatnio edytowany przez Tanthalas88 (2012-01-27 18:34:41)
Offline
The Knight of Solamnia
Zarabiamy 5 razy mniej od niemców, a p³acimy tyle samo za paliwo. To nie powinno raczej tak dzia³aæ. Pañstwo nie ma kasy i tyle. St±d dzika prywatyzacja i ci±g³y wzrost obci±¿eñ podatkowych. A z kosztem autostrad to ca³y czas siê zastanawiam, gdzie te pieni±dze siê rozp³ywaj±...
Offline
W sumie, tak sobie podlicza³em teraz nasz d³ug publiczny... i wywnioskowa³em, ¿e zalegalizowanie Marihuany i na³o¿enie na niej akcyzy, bardzo by odci±¿y³o nasz d³ug.
Popieram w 100%!
Co prawda teraz z dostêpem do marihuany raczej niewielu ma problem ale przynajmniej wiedzia³ bym co pale. Bo taka prawda, ¿e czysta tylko z w³asnej hodowli. Znajomy sobie w zesz³ym roku zasadzi³, nawet mu to przez jaki¶ czas podlewa³em jak go nie by³o.
Offline
The Knight of Solamnia
o tym, ¿e jest ¼le w naszym Pañstwie wie ka¿dy, ale nie wszyscy (szczególnie Ci mniej interesuj±cy siê polityk±) nie wiedz± jak bardzo. Proszê, przeczytajcie to i przemy¶lcie sprawê:
http://demotywatory.pl/3671712/Czasem-mam-wrazenie
Offline
The Knight of Solamnia
Nie wiem, czy przegl±dacie demotywatory, ale czasem warto, bo kto¶ napisze m±drze i prawdziwie o tym, co siê na tym chorym ¶wiecie dzieje. Powy¿ej wrzuci³em link do ciekawego tekstu, teraz wrzucam kolejny. Przeczytajcie, pomy¶lcie i powied¼cie mi, kto politykom na to pozwala i kto ich wybra³. Je¿eli naród jest tak g³upi, ¿e nie widzi jak go robi± w konia, to potem ma za swoje:
http://demotywatory.pl/3762619/Drodzy-internauci
Przy okazji napiszê wam o PKP (temat rzeka;D). Jako, ¿e studiuje logistykê, pisa³em pracê in¿ o kolejowym transporcie kontenerów, to interesujê siê tym co dzieje siê na polskich torach. Mówi siê, ¿e polskie drogi s± do dupy, a drogi kolejowe s± w jeszcze gorszym stanie. Prêdko¶æ ¶rednia poci±gu towarowego w Polsce to 20 km/h (w Niemczech 60). Mamy jedne z najd³u¿szych linii kolejowych w Europie (nie licz±c Rosji), le¿ymy w ¶rodku Europy. Zamiast wykorzystywaæ szansê na rozwój transportu kolejowego, nowych miejsc pracy (chocia¿by na biednej "¶cianie wschodniej" przy prze³adunku towarów z torów "normalnych" na "szerokie" i w drug± stronê) itp to rz±d przesuwa ¶rodki przeznaczone na remont torów (5 mld z³) na drogi. Z tego powodu PLK (polskie linie kolejowe) pobiera najwy¿sze w Europie stawki za poci±gokilometr (musi za co¶ tory remontowaæ), oferuj±c infrastrukturê marnej jako¶ci. Przewo¼nicy zaczynaj± na trasie wschód-zachód je¼dziæ przez czechy (co z tego, ¿e dwa razy d³u¿ej, jak szybciej i bezpieczniej).
Teraz jeszcze odezwa³a siê sprawa PKP S.A. Nie wiem ilu z was wie, ale PKP S.A. formalnie niczym ju¿ nie zarz±dza, ale nie przeszkadza to istnieniu od paru lat nic nierobi±cego zarz±du. PKP S.A. (zarz±d) mia³ przeprowadziæ restrukturyzacjê (która dawno siê zakoñczy³a i doprowadzi³a do powstania ponad 20 spó³ek kolejowych) a nastêpnie rozwi±zaæ siê i zakoñczyæ historiê PKP S.A. Oczywi¶cie osobom zarabiaj±cym 30 ty¶ miesiêcznie nie chce siê opuszczaæ ciep³ych sto³ków, wiêc udaj±, ¿e co¶ robi±. Minister transportu (Nowak) postanowi³ odwo³aæ obecny zarz±d (daj±c im ogromne odprawy) i zatrudniæ nowe, "kompetentne" (specjalistów) osoby, które "dokoñcz±" restrukturyzacjê. Odwo³ano m. in. pani± prezes, a po tygodniu zatrudniono j± jako wiceprezesa, ale z 2 razy wy¿sz± pensj± tak to siê zmienia osoby na stanowiskach w Polsce. Wiêcej o tym tu: http://praca.wp.pl/title,27-tys-podwyzk … omosc.html
Po prostu ¶miech na sali. Politycy pluj± nam w twarze, a my cieszymy siê, ¿e pada deszcz.
Offline
Giermek
Mówi±c o polityce:
Je¶li kto¶ by³by akurat w Warszawie: https://www.facebook.com/events/360979430612973/
A je¶li nie, to na fanpejd¿u (https://www.facebook.com/pages/Zmowa-Po … 4447560077) s± odno¶niki do ró¿nych innych akcji z ca³ej Polski (strona aktualizowana ca³y czas, ale niedawno ruszy³a wiêc jeszcze nie ma wszystkiego).
Polecam siê przyjrzeæ, i uprzedzaj±c ewentualne pytanie - nie, nie jest to organizowane przez now± prawicê, jak to w niektórych miejscach pada³y dziwne pomys³y.
Kontynuuj±c za¶ temat ACTA, podsy³am Wam nieciekawy materia³, który NIE jest jak±¶ teori± spiskow± (wszak najlepiej wszystko przyrównaæ do teorii spiskowych, dziêki czemu realne zagro¿enia zostaj± pominiête ¶miechem) - INDECT, czyli system pozwalaj±cy na ci±g³± inwigilacjê i budowanie baz danych obywateli. Filmik tu:
http://www.youtube.com/watch?v=387O8BGutFA
Offline